Півроку прожили, далі – «поземним польотом»

1375360697_xipnrrpsjq0Традиційно напердодні відпустки міський голова дав прес-конференцію. Мова йшла про підсумки життя міста у перші шість місяців 2013-го року. Також міський голова зробив прогонози щодо того, як розвиватиметься економічна та соціальна ситуація в обласному центрі. Відповів Геннадій МІНАЄВ і на усі запитання журналістів.

Бюджет

Характеризуючи перші півроку, міський голова зазначив: складний фінансовий стан, в якому наразі знаходяться Суми, – результат двох чинників.

Перший – зависокі контрольні цифри Мінфіну та необґрунтовані вилучення з сумської скарбнички. Так, зокрема, Мінфін «прорахувався» на 60 млн. грн., вписавши їх «плюсом» до дохідної частини загального фонду міського бюджету. Крім того, фактично зобов’язав місто стати «донором» Державного бюджету на суму 27 млн. грн.

Другий чинник – затримка з проходженням платежів через Держказначейство. Як повідомив міський голова, нині фінансове відомство «пропускає» платіжні документи з затримкою в півтора-два місяці.

Як наслідок, Суми вимушені брати середньострокові позики (кредитуватись) у держави, а ще утискатись у власних витратах.

Єдине, від чого не відмовлятимуться, заявив Геннадій Мінаєв, – виплачувати заробітну плату працівникам бюджетної сфери та розраховуватись за надані бюджетним установам комунальні послуги, а також готувати Суми до Дня міста, Дня визволення й зими.

Щодо останнього, то міський голова упевнений: в опалювальний сезон міське господарство ввійде більш-менш нормально – завдяки ТОВ «Сумитеплоенерго». Але, загалом, осінь-2013, враховуючи стан економіки та фінансів у всеукраїнських масштабах, буде важкою. Сподівання лише на наявний у Сум запас міцності, зроблений у попередні, докризові, роки.

Тарифи

Міська влада не підтримує підвищення вартості проїзду у сумських маршрутках. За словами Геннадія Мінаєва, ні за його присутності, ні, тим паче, відсутності, виконавчий комітет не розглядатиме питання збільшення вартості проїзду у приватному громадському транспорті.

Розрахунки, що їх подали перевізники, за словами міського голови, не відповідають певним параметрам. Від надавачів послуги й досі чекають прозорості щодо деяких витратних статей. Якщо ж перевізники самовільно підвищать плату за проїзд, з’ясовуватимуть з ними стосунки в суді.

Метушню ж навколо «тарифного питання» очільник обласного центру назвав «політичними інсинуаціями» й наголосив: якщо й підвищувати якісь тарифи, то це краще зробити для КП «Міськводоканал».

КП «Сумижитло»

Майно КП «Сумижитло» стало комунальним. Міська рада передала всі приміщення, що офіційно перебували на балансі комунального підприємства, до управління майна комунальної власності. Ініціатором ухвалення такого рішення стали профільна депутатська комісія та дві депутатські фракції.

За підприємством залишаться тільки засоби виробництва, а також приміщення за адресою вул. Троїцька, 49, де буде створено новий сервісний центр.

Як повідомив міський голова, без майна «Сумижитло» залишили, аби не повторилась історія з колишніми комунальними ЖЕКами, коли їхнє майно під час процедури банкрутства пішло «з молотка».

КП «Електроавтотранс»

Місто вчергове підтримало фінансово КП «Електроавтотранс». Підприємству надано з міського бюджету допомоги на суму 1 млн. грн. Гроші підуть на погашення заборгованості із заробітної плати. Вони дозволять підприємству протриматись до кінця вересня, а от далі ситуація незрозуміла. Принаймні, Україною вже пішла ланцюгова реакція, коли подібні підприємства зупиняються.

МАФи

Сумські МАФи проінвентаризують. Міський голова доручив начальнику управління місобудування та земельних ресурсів у серпні провести детальну перевірку наявних у місті тимчасових споруд. Щодо кожної має бути зібрано пакет документів із фотофіксацією, даними про власника, терміни дії договорів оренди та пропозиції стосовно подальшого майбутнього об’єктів.

Геннадій Мінаєв не виключає, що в період його відпустки в місті можуть з’явитись нові нелегальні кіоски – як реакція на мораторій щодо їх встановлення, який ухвалила міська рада 31 липня.

У майбутньому, впевнений міський голова, в Сумах мають залишись лише кіоски з ремонту взуття, годинників і з продажу преси.

Щодо магазинів на зупинках, їх, на думку Геннадія Мінаєва, прибирати не доцільно. Місто не в змозі самотужки впорядковувати зупинки громадського транспорту (а таких у Сумах 480) та їх утримувати. Втім, наразі підприємці відмовляються від торгівлі на зупинках. Відтак, залишені об’єкти будуть демонтовані. На їхньому місці облаштують соціальні зупинки. Одна така, зроблена за всіма правилами безпеки, обійдеться приблизно у 6 тис. грн.

Перейменування вулиць

Перейменування в Сумах можливе винятково за ініціативи громади. За словами міського голови, він готовий у майбутньому знову виносити на розгляд депутатського корпусу питання зміни назв вулиць, втім, якщо на те будуть пропозиції від городян. При цьому перейменовувати «пакетом» не дозволяє чинне законодавство – тільки одне рішення щодо однієї конкретної вулиці.

Напишіть відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *